Timanttityttö™

Timanttityttö™ on uudenlainen kilpailu, jossa etsitään luontaisen lihaksikasta ja kaunista naista, jolla on timantin kova suorituskyky.

Kilpailun uudistetussa muodossa keskitytään timantin kovaan fyysiseen suorituskykyyn ja aiemmin mukana ollut "shining" kierros on nyt kilpailijaesittely ilman arvostelua ja vaikutusta kilpailun pistepottiin.

Toughness roundilla kilpailijat suorittavat neljä fyysistä suoritetta, joiden yhteispisteet ratkaisetvat kilpailun voittajan:

1. Rinnalleveto + Ylöstyöntö, 80% omasta painosta, max toistot 2 minuutin aikana.
  2. Maastanosto, 120 % omasta painosta, max toistot 2 minuutin aikana.
  3. Roikkuminen laakeroidusta nostotangosta 12kg Bunda-nilkkapainojen kera max aika.
  4. 2 min maksimimatka sisäsoudussa.

Timanttityttö™ tittelin voittaja saa aidon timantin ja top3 saa pokaalit ja tuotepalkintoja. Titteli on jaossa vuosittain Puhdasta Voimaa™ - tapahtumassa (seuraavan kerran 13.10.2018 Hämeenlinnassa).

Titteli-kilpailun lisäksi eri puolilla maata järjestetään Record Breakers - tapahtumia, joissa kilpailujen lajien SE-tuloksia rekisteröidään. Ennätyskelpoiset tulokset tulee tehdä Voimalajiliiton alaisessa tapahtumassa, jossa lajit suoritetaan edellä mainitussa järjestyksessä liiton hyväksymän tuomarin valvoessa suoritukset.

Kilpailujen punnitus suoritetaan enintään 120 min ennen kilpailua.

Kuten muutkin Suomen Voimalajiliiton lajit, Timanttityttö™-kilpailu on antidopingtoiminnan alainen ja siihen osallistuvien tulee olla liiton jäseniä, allekirjoitetun antidopingsopimuksen kera viimeistään 3 kk ennen kilpailua.

Ennätykset 17.9.2017:

Rinnalleveto + Ylöstyöntö: 12 kpl Maria Juvas 12.10.2016.

Maastanosto: 44 kpl Maiju Rönkkö 9.9.2017

Roikkuminen: 79,18 sek. Maria Juvas 9.9.2017